Kevät 2017

Info pankkilaisille

Ilmoittautuminen

Vapaaehtoiseksi ilmoittaudutaan 20.1. asti sähköisellä ilmoittautumislomakkeella. Linkki lomakkeeseen välitetään pankin sisäisen viestinnän kautta. Jokaisella pankilla on omat käytännöt taloustaitohankkeeseen osallistumisesta. Oman työnantajan käytännöt kannattaa selvittää oman pankin yhteyshenkilöltä tai omalta esimieheltä.

Keväällä 2017 taloustaitohanketta toteutetaan paikkakunnilla Joensuu, Vaasa, Turku, Tampere, Kuopio, Hämeenlinna, Jyväskylä, Rovaniemi, Oulu, Lahti ja pääkaupunkiseutu.

Koulutukset

Koulutukset ovat jokaisella paikkakunnalla klo 14-16, jos listassa ei ole mainittu toisin. Tarkoista koulutuspaikoista tiedotetaan sähköpostitse ilmoittautuneille. Helsingissä järjestetään kaksi samansisältöistä koulutusta, joista vapaaehtoiset voivat valita sopivamman ajankohdan. Jokaisella pankilla on myös oma verkkokoulutuksensa, johon voivat osallistua kaikki vapaaehtoiset paikkakunnasta riippumatta. Hankepaikkakunnilla Joensuu, Kuopio, Lahti ja Vaasa verkkokoulutus on ainoa vaihtoehto.

23.1. Turku
24.1. Tampere (klo 13-15)
25.1. Jyväskylä
26.1. Helsinki (Raha-Amigo klo 8-10, peruskoulutus klo 14-16)

13.2. Helsinki (Raha-Amigo klo 8-10, peruskoulutus klo 14-16)
14.2. Hämeenlinna
15.2. Oulu
16.2. Rovaniemi

Verkkokoulutukset:
Nordea 24.1. klo 8-10
Danske Bank 20.2. klo 9:30-11
OP 21.2. klo 14-16

Käynnit nuorten ryhmissä

Talousneuvontatapaamiset toteutetaan maalis-toukokuussa. Jokaisessa ryhmässä tarkka aikataulutus sovitaan pankkilaisten ja ryhmän nuorisotyöntekijän kesken.

Aiemmin mukana olleet vapaaehtoiset

Aiemmin mukana olleiden vapaaehtoisten ei ole välttämätöntä osallistua yhteisiin koulutuksiin.

Hankkeeseen osallistuminen pähkinänkuoressa

• vapaaehtoiset saavat yhden iltapäivän (2h) mittaisen koulutuksen
  • tukena on taustamateriaali, joka sisältää tietoa ja ohjeet talousneuvontakertojen vetämiseen
  • osallistuminen vie syksyn aikana noin yhden työpäivän verran aikaa
  • hankkeeseen käytetty aika on työaikaa
  • talousneuvonta toteutetaan n. 3 pankkilaisen tiimeissä (Raha-Amigossa yksin)
  • tapaamisiin kuuluu 2-4 käyntiä nuorten ryhmässä. Käynnit ovat 1-2 tunnin mittaisia. Raha-Amigoon sisältyy kuusi 30-60min tapaamista.
  • Talousneuvontakerrat pidetään koulutuspäivien jälkeen maalis-toukokuussa. Tarkat ajankohdat sovitaan jokaisessa ryhmässä erikseen pankkilaisten ja nuorten yhteyshenkilön kesken.